Όταν το μωρό σας κλαίει ασταμάτητα

crying-babies

Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος να καθησυχάσετε ένα μωρό που έχει κολικούς ή ένα μωρό που γκρινιάζει;

Ακολουθούν μερικοί τρόποι που μπορούν να σας βοηθήσουν να ηρεμήσετε το μωρό σας που κλαίει. Χρειάζεται αρκετή προσπάθεια, αλλά με υπομονή, εξάσκηση και διαρκή παρακολούθηση, θα μάθετε τι βοηθάει το δικό σας το μωρό.

-Τυλίξτε το σε μια μεγάλη, λεπτή κουβερτούλα, δημιουργώντας του έτσι, ένα αίσθημα ασφάλειας και σιγουριάς.
-Κρατήστε το μωρό σας στην αγκαλιά σας και τοποθετείστε το είτε στο αριστερό πλάι ή έχοντας το στομαχάκι του πάνω σας. Χαϊδέψτε του την πλάτη. Αν κοιμηθεί, θυμηθείτε να το βάλετε για ύπνο ανάσκελα.
-Λευκοί ήχοι. Ήχοι (από ανεμιστήρα, απορροφητήρα ή ακόμη και οι καρδιακοί ήχοι μαγνητοφωνημένοι) που θυμίζουν στο μωρό το περιβάλλον της μήτρας μπορεί να δράσουν χαλαρωτικά.
-Τοποθετείστε το σε μάρσιπο και περπατήστε μαζί του.
-Αποφύγετε να το ταΐζετε πολύ συχνά. Ακολουθήστε τα σημάδια πείνας. Καθώς ένα μωρό μεγαλώνει, αυτά αλλάζουν. Μην συγχέετε την ανάγκη για παρηγοριά με την ανάγκη για φαγητό.
-Αν υπάρχει υποψία τροφικής αλλεργίας, ίσως βοηθήσει κάποια αλλαγή στη διατροφή. Μιλήστε με τον παιδίατρο σας.
-Αν θηλάζετε, δοκιμάστε να κόψετε τον καφέ. Επίσης, αν και επιστημονικά δεν έχει αποδειχτεί, η αποφυγή κατανάλωσης καυτερών ή τροφών που προκαλούν αέρια, όπως τα κρεμμύδια, τα όσπρια κ.α. μπορεί να έχει αποτελέσματα.
-Κρατήστε αναλυτικό ημερολόγιο όσον αφορά το ποιες ώρες το μωρό σας κοιμάται, είναι ξύπνιο, τρώει και γκρινιάζει. Μελετώντας το μαζί με τον παιδίατρο σας μπορεί να φανεί αν το κλάμα του μωρού συσχετίζεται με το φαγητό ή με τον ύπνο.
-Περιορίστε τη διάρκεια του ύπνου του στη διάρκεια της ημέρας σε όχι περισσότερο από τρεις ώρες. Όταν το ταΐζετε ή το αλλάζετε μέσα στη νύχτα, να έχετε ήσυχο περιβάλλον και χαμηλό φωτισμό – μην ανοίγετε τηλεόραση.

Αν παρόλα αυτά, υπάρχουν φορές που το κλάμα του μωρού σας, σας ξεπερνάει και νιώθετε τις αντοχές σας να εκμηδενίζονται, βάλτε το μωρό σας ανάσκελα στην κούνια του (αφού το έχετε ταΐσει, αλλάξει και έχει ρευτεί), μπορείτε να το αφήσετε για 10 με 15 λεπτά ή μπορείτε να ζητήσετε από ένα άλλο μέλος της οικογένειας να το προσέχει και να ξεκουραστείτε για μία ώρα . Μερικές φορές, τόσο εσείς όσο και το μωρό σας χρειάζεστε ένα διάλειμμα.
Ποτέ μην το ταρακουνήσετε!

Αφήστε τους εφήβους να κοιμηθούν

lack-of-sleep-devastates-the-school-day

Η Αμερικάνικη Ακαδημία Παιδιατρικής με νέα οδηγία που δημοσιεύτηκε στα τέλη Αυγούστου προτείνει την καθυστέρηση της ώρας προσέλευσης στα γυμνάσια και λύκεια ακόμη και μετά τις 08:30 π.μ. με το σκεπτικό της προσαρμογής του σχολικού προγράμματος στο «καινούριο βιολογικό ρολόι» των εφήβων.

Στην έναρξη της εφηβείας, αλλάζουν δραματικά οι βιορυθμοί όσον αφορά την ώρα ύπνου και αφύπνισης, με τους περισσότερους εφήβους να δυσκολεύονται να κοιμηθούν πριν τις 11μ.μ. Η χρόνια έλλειψη ύπνου έχει συσχετιστεί με προβλήματα υγείας τόσο σωματικά όσο και ψυχικά, με πτώση στις σχολικές επιδόσεις αλλά και με αυξημένο κίνδυνο για τροχαία ατυχήματα.
Οι έρευνες δείχνουν ότι οι έφηβοι που κοιμούνται αρκετά έχουν μειωμένο κίνδυνο για παχυσαρκία καθώς και για κατάθλιψη, έχουν καλύτερους βαθμούς στο σχολείο, είναι λιγότερο πιθανό να εμπλακούν σε αυτοκινητιστικό ατύχημα και έχουν συνολικότερα καλύτερη ποιότητα ζωής.
Μελέτες έχουν δείξει επίσης ότι η έναρξη του σχολείου μία ώρα αργότερα το πρωί μπορεί να βοηθήσει τους εφήβους να συμπληρώνουν τις απαραίτητες ώρες ύπνου για τη σωστή ανάπτυξή τους.
Άλλες αιτίες που οι έφηβοι δεν καταφέρνουν να συμπληρώσουν τις απαραίτητες 8,5 – 9,5 ώρες ύπνου είναι ο αυξημένος φόρτος δουλειάς για το σπίτι, οι αυξημένες εξωσχολικές δραστηριότητες και η χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας.
Σύντομος ύπνος το μεσημέρι, αυξημένες ώρες ύπνου τα σαββατοκύριακα και κατανάλωση καφεΐνης μπορούν προσωρινά να αντιμετωπίσουν την αϋπνία δεν υποκαθιστούν την ανάγκη να κοιμάται ο έφηβος καθημερινά επαρκείς ώρες.
Μακάρι και στην Ελλάδα οι αρμόδιοι φορείς να λάβουν υπόψη τους τα παραπάνω ευρήματα και συμπεράσματα και να προβούν σε ανάλογες προσαρμογές, ώστε να βοηθήσουμε τα παιδιά μας να αντιμετωπίσουν την πληθώρα των αλλαγών και προβλημάτων που επιφέρει η εφηβεία, τουλάχιστον, χωρίς έλλειψη ύπνου.

Μπορείτε να ενημερωθείτε περισσότερο για τις συνέπειες της στέρησης ύπνου αλλά και για τα μέτρα που μπορούν να πάρουν οι γονείς με μια επίσκεψη στην επίσημη ιστοσελίδα του Sleep Council  

Τα νεύρα της προνηπιακής ηλικίας και πώς να τα αντιμετωπίσετε

angry-kid

Έχει τα νεύρα του; Αντιμετωπίστε το παιδί σας με ψυχραιμία και λογική!

Οι εκρήξεις θυμού ενός παιδιού προνηπιακής ηλικίας δεν είναι τόσο σπάνιες όσο ίσως νομίζατε. Η κατάλληλη αντιμετώπιση διαφέρει κατά περίπτωση, αλλά σε γενικές γραμμές υπάρχουν 8 βασικές αρχές που θα σας καθοδηγήσουν σωστά:

1. Προσπαθήστε να παραμείνετε ήρεμοι.

2. Προσδιορίστε το αίτιο που προκάλεσε αυτήν την αντίδραση. Εάν δεν το καταλαβαίνετε, ρωτήστε το ίδιο το παιδί.

3. Δείξτε κατανόηση για τα συναισθήματά του: «καταλαβαίνω το θυμό σου για αυτό που συνέβη» -για παράδειγμα που δεν έφαγε ένα δεύτερο γλυκό.

4. Διατηρείστε τα όρια: «Παρόλο το θυμό σου δεν γίνεται να φας δεύτερο γλυκό. Ένα είναι αρκετό και δεν κάνει να φας δεύτερο».

5. Υπενθυμίστε του ότι είσαστε πάντα κοντά του και φυσικά αλλά και συναισθηματικά: «Θέλεις μια αγκαλιά για να νιώσεις καλύτερα;» Εάν δεν θέλει τη βοήθειά σας εκείνη τη στιγμή, υπενθυμίστε του ότι θα είστε εκεί όποτε σας χρειαστεί: «καταλαβαίνω ότι τώρα θέλεις να μείνεις μόνος σου, αλλά όταν αλλάξεις γνώμη θα είμαι εδώ να σε αγκαλιάσω και να το συζητήσουμε».

6. Αγκαλιάστε το παιδί σας και δώστε του όσο περισσότερη αγάπη μπορείτε, ώστε να καταλάβει ότι τον / την αγαπάτε πολύ, ακόμη και όταν δεν είναι «τέλειο».

7. Όταν το παιδί σας ηρεμήσει, μιλήστε του για αυτό που συνέβη, εξηγήστε του ότι ο τρόπος που αντέδρασε δεν είναι ο σωστός και προτείνετε εναλλακτικούς τρόπους αντίδρασης για την επόμενη φορά: «Καταλαβαίνω ότι ήθελες πολύ το δεύτερο γλυκό και όταν είπα όχι, θύμωσες πολύ. Είναι φυσικό να θυμώσεις, όμως το να φωνάζεις και να κλωτσάς δεν είναι καθόλου σωστό. Με στεναχωρεί πολύ όταν το κάνεις αυτό και ενοχλείς και τους άλλους ανθρώπους γύρω σου. Την επόμενη φορά δεν θα είναι καλύτερο να μου πεις πόσο θυμωμένος είσαι και να το συζητήσουμε ήρεμα μαζί, αντί να φωνάζεις».

8. Για άλλη μια φορά πείτε του πόσο πολύ το αγαπάτε, ό,τι και αν συμβεί!

Περισσότερες πληροφορίες: Evolutionary Parenting